I. třída U Kuřátka (žlutá)

Třídní učitel: Bc. Yvona Lovětínská a Mgr. Kateřina Jakubcová
Spadá pod: Za Lávkami

Školní asistent: Eva Bastlová


MOTTO TŘÍDY: "ZÍTRA DOKÁŽI VÍC NEŽ DNES "

 

Do třídy U Kuřátka dochází nejmladší děti ve věku dvou let. Celá třída je laděná do žluté barvy, která vystihuje barvu kuřátek. Před vstupními dveřmi třídy se nachází šatna dětí. Vybavení v umývarně i nábytek je přizpůsoben dvouletým dětem.

Jeden z hlavích cílů třídy U Kuřátka je adaptace a seznámení dětí se s zcela novým prostředím, režimem dne a s kolektivem dětí i zaměstnanců. Snažíme se posilovat jejich sebeobsluhu a samostatnost a to zejména při stolování, převlékání a hygieně. Činnosti se také zaměřují na rozvoj komunikace a řeči (časté zapojování písní a básní s pohybem, vytleskávání, rytmizace, opakování..). U dětí podporujeme kladný vztah přírodě.

 

Režim dne ve třídě „U Kuřátka“:

Brzy ráno děti přicházejí do třídy „U Ježečka“ a později pak rovnou do třídy „U Kuřátka“. Pro děti jsou zde nachystané činnosti rozvíjející různé dovednosti. Rádi ráno tvoříme, čteme knihy, pracujeme se zábavnými pracovními listy vztahující se k aktuálním tématům, malujeme nebo skládáme. Po celý den mají děti možnost relaxace na odpočinkových oknech či v bazénku s barevnými kuličkami. Po ranních hrách následuje ranní zdravotní cvičení a svačinka. U dvouletých dětí se zaměřujeme na rozvoj sebeobsluhy a o co největší samostatnost.

Děti mají i po svačině prostor pro spontánní hry a řízené hry. Řízené činnosti často probíhají po menších skupinkách, aby mělo každé dítě prostor pro osvojení dané aktivity a mělo možnost se co nejvíce rozvíjet. Hrají se různé naučné hry, zpívají písně, tancuje se, cvičí apod. Aktivity jsou hravě motivované a podávané tak, aby rozvíjely elementární znalosti a dovednosti. Naši snahou je co nejvíce přesouvat činnosti na pobyt venku. Chodíme na školní zahradu nebo na vycházky s vodícím hadem, který zajistí bezpečnost pohybu.

Dalšími body v programu je oběd, odpočinek s poslechem pohádek, ukolébavek a relaxační hudby. Odpolední činnosti navazují na dopolední aktivity.

 

Třídní hymna:


Třídní rituály, které dětem pomáhají s orientaci v denním režimu:


  • Před úklidem hraček zvoní jedno z dětí nebo učitelka na zvonek, poté se začíná se zpěvem Uklízecí písně na melodii „Pec nám spadla“:

Uklízíme, uklízíme

všechny hračky do polic.

Na stole a na koberci

nezbyde už vůbec nic.

 

  • Při svolávání do komunitního kruhu zpíváme Svolávací píseň:

Děti, děti, pojďte sem,

do kola si sesednem.

Za ruce se uchopíme,

vzájemně se pohladíme.

Popřejeme si,

ať máme krásný den!

 

  • Před odchodem do šatny říkáme Zamykací báseň, kterou doprovází jednoduché pohyby:

Zamykám, zamykám pusinku,

na kouzelný klíč.

Zahodíme klíč,

a povídání je pryč.

 

  • Při chůzi s vycházkovým hadem zpíváme píseň „Had leze z díry“:

Had leze z díry,

vystrkuje kníry.

Bába se ho lekla,

na kolena klekla.

Nic se, bábo, nelekej,

na kolena neklekej.

 

  • Mezi příchodem z venku a obědem říkáme Umývací báseň s pohyby:

Ruce jsme si umyli,

bacily jsme zničili.

Ruce čisté máme,

na nic nesaháme.

Uděláme kukátko,

do kukátka kuk.

A už ani muk!


 

Třídní pravidla 

 

Srdíčkové 

Ve školce jsme kamarádi, všichni se tu máme rádi.


Hračkové

Každá hračka má své místo, ve školce ať máme čisto.

 

Šnečkové

Pozor děti na úraz, ve třídě je hodně nás. Proto nožky neběhají, pomalu zde chodívají.


Kapičkové

Ruce my si umýváme, vodou ale neplýtváme.

 

Pusinkové

Pár kouzelných slovíček, po kapsách vždy nosím. Řeknu třeba „dobrý den“, „děkuji“ a „prosím“.


Talířkové  

Ke stolu si sedneme, už se ani nehneme. Záda pěkně narovnáme, na kolínka ruce dáme. A počkáme chviličku, na dobrou polívčičku.


Ouškové

Když kamarád povídá, já ho hezky poslouchám. Kamarádům potom povím něco zase sám.


Postýlkové

Když na postýlce ležíme, společně se ztišíme. Pohádku si poslechneme, pak si hezky odpočneme.