Zobrazit navigaci
Kytičky - Hurá, půjdu do školy
Hurá, půjdu do školy
je reedukační program pro předškolní děti a rodiče.
Cílem je procvičení všech oblastí potřebných pro nástup do ZŠ.
- Cílem projektu pro RODIČE je:
- formou her a cvičení seznámit rodiče s rozvíjením funkcí a dovedností dítěte potřebných pro nástup do školy.
- možnost pozorovat své dítě při řízených činnostech v kolektivu dětí a zhodnotit jeho stupeň zralosti pro vstup do školy
- díky možnosti účastnit se her a soutěží utužovat dobré vztahy mezi MŠ a rodiči
- Cílem projektu pro DĚTI je:
- rozvíjet všestranně dovednosti dítěte před vstupem do ZŠ ve spolupráci s rodiči
- podporovat sociální adaptaci dětí v kolektivu s cizími dospělými
- seberealizovat se a spolupracovat s vrstevníky
- Dítě si v programu „Hurá do školy“ rozšiřuje úroveň a rozsah zkušeností, poznatků, dovedností, návyků, vědomostí a postojů v přímém kontaktu s rodičem a učitelkou.
Pomocí her jsou rodičům představeny různorodé náměty k všestrannému rozvoji dítěte.
Program probíhá v šesti setkáních, vždy jedenkrát týdně v odpoledních hodinách (leden až březen).
Jedna lekce v délce 45 minut.
Setkání probíhá skupinově a pro dobré organizační výsledky jsou skupinky tvořeny po maximálně osmi dětech s jejich rodiči.
Lekce vedou učitelky ze třídy „U Žabiček“.
Oblasti, které procvičujeme:
- Matematické představy - pro počítání je důležité znát a rozumět pojmům např. větší-menší, před-za, první-poslední aj.
- Grafomotorika - nezbytná pro psaní
- Jemná a hrubá motorika - nezbytná pro samostatnost, sebeobsluhu, kreslení, fyzická zátěž aj.
- Sluchové vnímání - potřebná pro psaní, ale i čtení
- Zrakové vnímání - důležité pro čtení i psaní (např. rozeznání podobných písmenek, postřehnutí detailu, ...)
- Řečový projev a myšlení - podmínka správného čtení a psaní (když hlásku dítě špatně vyslovuje, často ji i špatně zapíše)
- Prostorová orientace - významné pro matematiku a orientaci v číselném prostoru, vy vyšších ročnících pro geometrii, zeměpis, ...